Jste zde: Úvodní Press Recenze - Jak správně odbočit
  • Decrease font size
Vyhledat

Lucie Redlová

Slideshow

Recenze - Jak správně odbočit

Tyden.cz, Antonín Kocábek, 10. 6. 2012, originální umístěníazde
"Albem navíc jeho protagonistka potvrdila nejen svůj skladatelský talent, pěvecké schopnosti, muzikantský cit, ale především schopnost se neuzavírat novým cestám a neustávat v hledání i ochotu se stále posouvat dál a nespokojit se s dosaženým. "

Lucie Redlová: Křižovatka (Indies Scope)

Je zručnou mandolinistkou i kytaristkou, vystupovala jako sólová písničkářka, spolupracovala se skupinami Docuku, Žamboši nebo Traband, aktuálně ji doprovází kapela Garde, kde na kytaru hraje Martin Knor, už čtvrtstoletí člen Mňágy a Žďorp. Druhé autorské album tak Lucii zastihuje jako už zkušenou interpretku, ale zároveň je prvním hmatatelným výsledkem nedávného rozhodnutí opustit dosavadní vody čistě akustické hudby a vymanit se z těsné škatulky "folkový muzikant".

Křižovatka je tak kolekcí písniček, které folkové kořeny nezapřou, ale zároveň se v nich potkává rock (i když nijak agresivní a písničkový) a nekonfliktní pop. Hudebně album nepřináší nic, co už by nebylo tisíckrát ke slyšení jinde, ale při naladění se na podobnou vlnu a chuti naslouchat má rozhodně co nabídnout. A to nejen vstřícné melodie, ale i chytré, osobně vyznívající texty (což je trochu paradox, protože si je zpěvačka až na jeden nenapsala sama), plné realisticky trefných postřehů i křehké poetiky. Interpretka navíc svým procítěným podáním dokáže přebít i občasné řemeslné nedostatky veršů, stejně jako jim přidat na uvěřitelnosti v momentech, kde z psané podoby probleskuje naivita nebo až přílišný idealismus.

Nejcennější je asi na nahrávce po všech směrech dotažená vyváženost, kdy se komorní momenty doplňují s těmi energičtějšími, a texty zkoumající a popisující svět ženským pohledem (Kamarádi, Dokonalá, Nemluvná) s těmi převážně lyrickými (Sběračky čaje, Indiánská, Je noc), a optimistické nálady s těmi zamyšlenými. Esenci všech myslitelných pozitiv alba pak přináší jeho finále ve vynikající a všestranně silné skladbě Na Lhotách.

Soudě z aktuálního výsledku, Lucie Redlová z oné křižovatky vyrazila tím správným směrem. Konec cesty je sice v nedohlednu, ale směr i společníci jsou jasní a není pochyb o správnosti jejich volby. Albem navíc jeho protagonistka potvrdila nejen svůj skladatelský talent, pěvecké schopnosti, muzikantský cit, ale především schopnost se neuzavírat novým cestám a neustávat v hledání i ochotu se stále posouvat dál a nespokojit se s dosaženým. Což je dnes na tuzemské scéně, plné líných muzikantů, asi to nejcennější.